KLIK DI SINI!

Wednesday

Perkhidmatan Kesihatan Percuma!

KUALA LUMPUR: Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) menawarkan Perkhidmatan Kesihatan Reproduktif percuma bermula 17 hingga 23 Jun ini sempena sambutan Hari Bapa 2012. 

LPPKN, dalam satu kenyataan hari ini, berkata tawaran perkhidmatan selama seminggu itu bertujuan menghargai jasa dan pembabitan kaum bapa dalam pembangunan kanak-kanak.
Antara perkhidmatan yang ditawarkan ialah kaedah perancang keluarga (kecuali implanon), saringan kesejahteraan wanita dan lelaki yang terdiri daripada tekanan darah, indeks jisim badan, ujian glukosa dan kolestrol, pemeriksaan payudara, 'pap smear' dan testis serta kaunseling individu dan keluarga.
Perkhidmatan boleh didapati pada hari bekerja di semua Klinik Nur Sejahtera LPPKN di seluruh negara. - BERNAMA


Rujukan: Berita

Pesawat terbang guna cahaya matahari?

Sebuah pesawat tenaga solar mendarat di Rabat, ibu negara Maghribi, awal pagi ini selepas berjaya menyeberangi Selat Gibraltar dari Sepanyol untuk menjadi pesawat pertama seumpamanya merentas benua menggunakan tenaga matahari. 

Pesawat dipandu ahli fizik dan pengendali belon panas, Bertrand Piccard, 54, dari Swiszerland mendaratkan pesawat yang dikenali Solar Impulse tepat jam 11.30 malam waktu tempatan ketika bulan penih di Lapangan Terbang Rabat Sale.
Ketibaannya disambut pegawai Agensi Tenaga Solar Maghribi (MASEN).
Pendaratan pesawat berkenaan turut ditayangkan secara langsung menerusi laman web solarimpulse.com. 

Pesawat berkenaan akan berada di Rabat untuk lima hari lagi sebelum berlepas ke Ouarzazate di selatan Maghribi bagi upacara pelancaran loji janatenaga solar terbesar oleh Raja Mohammed VI. 

Pesawat solar berkenaan berlepas dari Lapangan Terbang Barajas, Madrid, jam 5.22 pagi waktu tempatan. - AFP


Rujukan: berita

Tuesday

Kalau Rindu

Org Dulu2 pRnH KAte,



bULu mata akAn jatUh Bile aDe soMe1 inGat kiTe..



staRt dgR ciTeR tu,




sy TruS sTop inGat Kat aWk



..sBB sy takUt aWk xDe buLu matA..

Monday

Kahwin Tema Merah Hitam

entry ni nak tunjuk kat pembaca blog ni gambar baju kahwin...
actually ini kawan baik sy yang kawen...
waktu ni lepas bernikah pada malam hari...
jom cuci mata...


ini gambar waktu bertunang n nikah...bertunang beberapa jam sebelum nikah... settle.... :)


selepas nikah...bersanding jap....









sorryla..gbr pengantin lelakinya tak dapat nak dicapture....hehehe...atas2 sebab2kehabisan bateri hengpong

Rindu waktu belajar??


Memang dah rindu waktu belajar..hehe...walaupun baru tinggal waktu belajar, tapi tetibe dah rindu...rindu waktu kat kuliah...rindu waktu tido dlm kuliah, rindu wktu sembang dalam hostel,rindu wktu outing together gether..nn berlambak lagi kerinduan ituu...hehehe..tp nak sambung balik dah maleehhh...even kalau sambung pun tak dapat apa yg pernah dpt waktu dahulu kala auww...

ni dok godek2 album dlm lappy...jumpa la antara gambar yang pernah berlaku dalam kehidupan sebagai seorang siswi.... layannsss



gambar ni adalah waktu terkahir kelas..... kelas final year.. tajuk kelas ini ialah food safety...yer keselamatan makanan...

bergambar dengan Dr Norra.... she's very kind and sporting... miss u dr.



posing maut dgn geng food tech...

actually we r playing game in this class. playing game and learn from that game.. food safety game



brekpes bersama coursemate kat mcd bandar baru bangi...bangun seawal ygbleh nak kejor brekpes...igt lagi tyme ni pakat print voucher ramai2 dr internet. sabarla... dah kata student...mestila berbelanja di kala waktu murah..hehe


panjangmeja ek...konker abehh


hehe...kat dlm lab..kacau kawan buat tesis dia...


sume dok fokus waktu last class


my best fren with dr norra



tyme ni dinner kolej ungku omar UKM .... 4 tahun duduk kolej ni beb!


tema ungu hitam.... 2011

awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..