KLIK DI SINI!

Saturday

Hari yang bosan

Warghhh.....

felt so bored today!

nobody at home

tido...? no mood?

kemas umah...? lambat lagi mood tu nk datang.

fb ing...? fed up d.

twitter? no followers at all.

blogging....?

blogwalking?

maybe....

tengok tv...layan maharajalawak mega...hindustani...settle...

cooking? done!

ape lagi yuk?

Monday

surat untuk Lisa Surihani

hai lisa...saya dah tengok awk punye wayang kat pawagam.pawagam tu kat ipoh.awak tahu tak sy suke tgk awak dengan rambut mcm ala2 cleopatra tu. comey giler... pastu suke tgok bila awk marah2 kat hariz tu. menjadik jer awk berlakon marah2.sy kagum dengan awk sebab awk sanggup tunggu hariz tu wlaupun ramai lagi pakwe2 kat overseas tu yang awk leh ngorat.tapi awk tunggu hariz jugak. tp sayang kan...pengorbanan awk tu sia2 jer...takpela...jodoh kan di tangan tuhan...

eh awak...tapi saya lagi suke sebab sy dengar awk tak lama lagi dah nak kawen dengan yusry kru tu ek?? eh awk lisa surihani oiii, cepatlah kawen dengan yusry tu. dia hensem la.rajen lak tu bekerja. saya tengok awk suwit je couple dengan yusry tu. hope yusry tak buat mcm apa yang hariz buat kat awk yer....
okla awk....semoga cepat bertemu jodoh...muax!


Akhirnya.......dah pergi kursus kahwin....hihihi

haha...bunyik macam miang tak??? takkann.....bunyi macam normal kannn??? hehe

ni nak habaq satu dunia yang aku dah pi kursus kawen...haaa....tapi rugi woo...mahai.... lapan puluh hengget... yelah..mahaila jika nak dibandingkan waktu student dulu leh dapat harga lagi cheaper dari kat luar. tiga puluh hengget jew....tapi takmo gi lak tyme tu...ngader!
bajet dah nak kawen baru nak g kursus kawen laaa...tapiiii...tak tunang lagi ni pun dah sibuk lak nak g kan?? bukan apa...nak teman kawan yang nak pi kursus kawen tu. depa nak kawen tahun depan..kita pun ikut jela..sementara still ada masa n kawan yang nak ditemankan.... :P

dua hari pergi sana...better g skrg sebab ada desas desus mengatakan kursus ni akan dibuat seminggu... ye keee???  x sure lah!

btw....first day kursus mmgla agak memboringkan....
dia mcm kelas agama...dia seronok sebenarnya tapi kalao penceramah nya tak entertain kite jadi macam bosan lah kan. dahla aku duduk bawah aircond. depan sekali lak tu. mmg cari pasal la kan...hehehe... sikit2 kene soal...ish2...

makan minum company ada sediakan tuk kite. tapi ramai gak yang balik mkn kat umah. tah pape. dah org bagi makan free, makan jela....

hari kedua.... seronok....sebab apa ek? sebab penceramah nye best...n.....sebab dah nak abes kursus.. hahaha

okla...exam kursus kawen tu taklah susah mana...need to focus during kursus tula.kompem dapat jawab. :)


tak tahulah muka apa nie...muke seronok ke atau muke geram tah


weeee


ni bukti nye...haha..tapi gbr sijil x tgkp lak

hamek nah. kertas soalan!

ehem! patola my syg taknak juin teman i. rupe2nya ....ehehehe

Saturday

Madah kata

‎"Bukan laut namanya jika air tidak berombak. 


Bukan cinta namanya jika perasaan tidak 


pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika 


tidak pernah merindu dan cemburu."

MY university graduation -flashback!






Friday

Love you like a love song






suka sangat dengan lagu ni!!


Love you like a love song-lyric


It’s been said and done
Every beautiful thought’s been already sung
And I guess right now here’s another one
So your melody will play on and on, with best we own
You are beautiful, like a dream come alive, incredible
A center full of miracle, lyrical
You’ve saved my life again
And I want you to know baby

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

[Verse 2]
Cursing me, boy you played through my mind like a symphony
There’s no way to describe what you do to me
You just do to me, what you do
And it feels like I’ve been rescued
I’ve been set free
I am hyptonized by your destiny
You are magical, lyrical, beautiful
You are…I want you to know baby

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

[Bridge]
No one can pause
You stand alone, to every record I own
Music to my hear that’s what you are
A song that goes on and on

[Chorus]
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

I love you…like a love song…


adik-adik siti nurhaliza

Halluuuu....!!!!
Sape tak kenal siti nurhaliza...adek2 dia femes. 
husband dia femes.
dia mmgla femes.
ni nak tumpang femes dia lak.
leh tak? haha
tumpang sambil letak keyword dia.haha
tah pape je. 
mehla layan gbr aku ngn adek2 aku...




1






2











3









4















5


hamekkooo...! 
takleh ayu2 selalu. 
nanti jadik sengal....!

Thursday

Kisah Nabi Idris AS Melihat Surga dan Neraka

Setiap hari Malaikat Izrael dan Nabi Idris beribadah bersama. Suatu kali, sekali lagi Nabi Idris mengajukan permintaan. “Bisakah engkau membawa saya melihat surga dan neraka?”

“Wahai Nabi Allah, lagi-lagi permintaanmu aneh,” kata Izrael.
Setelah Malaikat Izrael memohon izin kepada Allah, dibawanya Nabi Idris ke tempat yang ingin dilihatnya.
“Ya Nabi Allah, mengapa ingin melihat neraka? Bahkan para Malaikat pun takut melihatnya,” kata Izrael.
“Terus terang, saya takut sekali kepada Azab Allah itu. Tapi mudah-mudahan, iman saya menjadi tebal setelah melihatnya,” Nabi Idris menjelaskan alasannya.
Waktu mereka sampai ke dekat neraka, Nabi Idris langsung pingsan. Penjaga neraka adalah Malaikat yang sangat menakutkan. Ia menyeret dan menyiksa manusia-manusia yang durhaka kepada Allah semasa hidupnya. Nabi Idris tidak sanggup menyaksikan berbagai siksaan yang mengerikan itu. Api neraka berkobar dahsyat, bunyinya bergemuruh menakutkan, tak ada pemandangan yang lebih mengerikan dibanding tempat ini.
Dengan tubuh lemas Nabi Idris meninggalkan tempat yang mengerikan itu. Kemudian Izrael membawa Nabi Idris ke surga. “Assalamu’alaikum…” kata Izrael kepada Malaikat Ridwan, Malaikat penjaga pintu surga yang sangat tampan.
Wajah Malaikat Ridwan selalu berseri-seri di hiasi senyum ramah. Siapapun akan senang memandangnya. Sikapnya amat sopan, dengan lemah lembut ia mempersilahkan para penghuni surga untuk memasuki tempat yang mulia itu.
Waktu melihat isi surga, Nabi Idris kembali nyaris pingsan karena terpesona. Semua yang ada di dalamnya begitu indah dan menakjubkan. Nabi Idris terpukau  tanpa bisa berkata-kata melihat pemandangan sangat indah di depannya. “Subhanallah, Subhanallah, Subhanallah…” ucap Nabi Idris beulang-ulang.
Nabi Idris melihat sungai-sungai yang airnya bening seperti kaca. Di pinggir sungai terdapat pohon-pohon yang batangnya terbuat dari emas dan perak. Ada juga istana-istana pualam bagi penghuni surga. Pohon buah-buahan ada disetiap penjuru. Buahnya segar, ranum dan harum.
Waktu berkeliling di sana, Nabi Idris diiringi pelayan surga. Mereka adalah para bidadari yang cantik jelita dan anak-anak muda yang amat tampan wajahnya. Mereka bertingkah laku dan berbicara dengan sopan.
Mendadak Nabi Idris ingin minum air sungai surga. “Bolehkah saya meminumnya? Airnya kelihatan sejuk dan segar sekali.”
“Silahkan minum, inilah minuman untuk penghuni surga.” Jawab Izrael. Pelayan surga datang membawakan gelas minuman berupa piala yang terbuat dari emas dan perak. Nabi Idris pun minum air itu dengan nikmat. Dia amat bersyukur bisa menikmati air minum yang begitu segar dan luar biasa enak. Tak pernah terbayangkan olehnya ada minuman selezat itu. “Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah,” Nabi Idris mengucap syukur berulang-ulang.
Setelah puas melihat surga, tibalah waktunya pergi bagi Nabi Idris untuk kembali ke bumi. Tapi ia tidak mau kembali ke bumi. Hatinya sudah terpikat keindahan dan kenikmatan surga Allah.
“Saya tidak mau keluar dari surga ini, saya ingin beribadah kepada Allah sampai hari kiamat nanti,” kata Nabi Idris.
“Tuan boleh tinggal di sini setelah kiamat nanti, setelah semua amal ibadah di hisab oleh Allah, baru tuan bisa menghuni surga bersama para Nabi dan orang yang beriman lainnya,” kata Izrael.
“Tapi Allah itu Maha Pengasih, terutama kepada Nabi-Nya. Akhirnya Allah mengkaruniakan sebuah tempat yang mulia di langit, dan Nabi Idris menjadi satu-satunya Nabi yang menghuni surga tanpa mengalami kematian. Waktu diangkat ke tempat itu, Nabi Isris berusia 82 tahun.
Firman Allah:
“Dan ceritakanlah Idris di dalam Al-Qur’an. Sesungguhnya ia adalah orang yang sangat membenarkan dan seorang Nabi, dan kami telah mengangkatnya ke martabat yang tinggi.” (QS Al-Anbiya:85-86).
***
Pada saat Nabi Muhammad sedang melakukan perjalanan Isra’ Mi’raj ke langit, beliau bertemu Nabi Idris. “Siapa orang ini? Tanya Nabi Muhammad kepada Jibril yang mendampinginya waktu itu.
“Inilah Idris,” jawab Jibril. Nabi Muhammad mendapat penjelasan Allah tentang Idris dalam Al-Qur’an Surat Al-Anbiya ayat 85 dan 86, serta Surat Maryam ayat 56 dan 57.

Sumber Bacaan: Alkisah Nomor 01 / 3-16 Januari 2005
Gambar: http://www.eternalhell.net/Choices%20-%20heaven%20or%20hell.jpg

Saturday

GIVEAWAY : IRINE NADIA nak kasi MIRACLE TAB for FREE!


siapa yang nak baru nak tahu, ni aku nak bagitahu. sekarang ni, tengah famous produk jenama Tab Ex nie. memang tengah sangat hot and akan bertambah tambah hot selepas Irine Nadia dah buat giveaway you...!!!
yang aku tahu, Irine merupakan agent terbaru produk nie. n aku teringin sangat nak cuba produk nie. irine..knape sy nak produk ini adalah sebab.... nak mendapatkan kulit yang cantik macam irine... aku tengok irine ni comey aje...dah pakai ni bertambah kecomelannya...n kalau aku dapat produk nie, untung2 kulit aku leh jadik macam irine ker kan...*bestnyerrr*
produk ni as i know keluaran Korea...memang awek2 korea cun belaka.... n aku yakin produk ni sangat berkesan n tu pasal aku nak cube sangat akan produk nie. *yeah*
aku harap sangat tak lama lagi aku dapat cube tab soap dan hd tu. aku ada dapat tahu hd tu macam sk2..yeke? untunglah kalau betul...nak dptkan sk2 pun jenuh....kalau irine bagi hd tu kat i kan bagus...syukur rasa...leh tambah testimoni tuk irine n jadik customer tetap nanti.... :)



awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..