KLIK DI SINI!

Tuesday

Bagi si cemburu buta

Bagi yang sedar korang memiliki sifat cemburu buta. sebaiknya carilah jalan untuk hilangkan perasaan itu. hidup korang pasti tak ceria kalau asik cemburu je kan. Sekiranya tak tahu macam mana untuk mengikis perasaan tersebut, leh la usya2 tips kat bawah nie...

  • terima hakikat bahawa sifat cemburu yg ada dalam diri korang tu merupakan masalah korang sendiri.so...diri sendiri la yang bertanggungjawab nak handle semua tu. fikirkan tiada siapa yang boleh membuat kamu cemburu. kita ni boleh kawal fikiran kita dalam apa cara sekali pun. remember, pilihan terletak pada tangan kita, bukannya tangan orang lain.hormati perasaan pasangan korang tu k. :) 
  • tiada siapa suka memikirkan pasangan mereka curang. kalau pun ini terjadi, teruk sangatkah kesannya kepada diri kamu. kamu mungkinla ada rasa sedih, kecewa dan marah untuk sementara waktu sahaja tapi takdelah sampai mati kan. lambat laun perkara tu dapat diselesaikan juga...
  • bagi diri sendiri masa untuk settlekan masalah kamu tu sendiri. jika kamu tu dah sememangnya cemburu, usah berharap yang kamu buleh berubah dalam masa yang singkat. kena banyak bersabar dan kuatkan semangat k.
  • bila dah cemburu kamu mesti ada perasaan marah, geram, tak tentu arah, rasa bersalah, rasa malu atau bertindak kasar. cube pikir. takkan kita nak hidup macam tu sampai bila-bila kan? so, kalau taknak, cepat-cepatlah berubah k.
  • bina keyakinan diri. kamu mungkin tak rasa selamat jika selalu berharap pada si dia. luaskan jugapersahabatan korang dengan orang lain.

madah cinta= Tidak ada cinta yang tidak cemburu. Tetapi, cemburu itu boleh dikawal... :)























No comments:

awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..