KLIK DI SINI!

Monday

Tolong Ajar saya bAhasa ini..

Hok aloh...bahasa apa kamu nak belajor nie? bahasa inggeris? perancis? thailand? ehehe...oh semestinya tidak..arini aku nak blajo bahasa terengganu. ada sape2 yang berasal dari situ tak? kalo la ada sape2 yang baca entry aku nih, silalah buat air ayat dengan menggunakan perkataan2 yg mcm ada kat bawah nun. dulu, aku pernah beroommate kan dengan org terengganu. setahun gok la aku duk mendengor deme ckp tengganu smpai kengkadang aku terikut deme ckp bahasa deme tu. kalo nak pi makan, mesti tanya aku, arini makang ikang ke ayam? haha..hoo makang ikanggg ari niii....oo..tapi itu cerita 6 tahun lepas...jadik kenangang jerk skg.. tapi aku ada dgor yang bahasa terengganu ni bahasa kedua terhebat di dunia. betoi ke? hehehe... aku rs sebab ada kata ganda atau kata penguat la kat blkg sesetengah perkataan contohnya macam busuk kohong = busuk giler...n banyok lagie. sumpah! kalo kene kutuk dengan org terengganu aku boleh senyum dengan gumbira sebab tak phm sgt..hehehe...


ish2..sape leh ajar aku ni? mesti byk lagi perkataan yang takde dlm senarai di atas...jom belajar BAHasa TeReNGGaNU! tak baik taw kedekut ilmuuuu....

6 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Faizal n Fashitah said...

kalo nak mintak saya ajarkan bahasa sarawak, bleh je. Tapi kalo bahasa ganu.. tak reti la ehehe...

yana said...

oh..bahasa sarawak pun boleyh....lagi la sy tak tahu apa2 psl bahasa srwk...yg sy tahu, sik cayak kah? haha

GematriA™ said...

aiyak! bahasa tganu? teda tahu lh..
bahsa sabah? mahu?
huhuhuhuhu

yana said...

haha....bhs sabah pulak....mestila mau...tp bahasa ganu pun tak fasih lagi ni...

Natasha Farina Arifin said...

hi yana. im tasha..wah hebat nih nak belajo bahse terengganu kito?..hihihi akak org utara kalo ckp utara mmg pukoi abes lah diknon oiii...ckp ganu nih semua pangkal nak guna hurup GGGGGG jek..poning den dik oii..
hehehe.
care to visit & follo my belog at http://sharemyloves.blogspot.com/
thx dik

awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..