KLIK DI SINI!

Saturday

Tips cari cermin mata

Korang pernah tak beli speq @ cermin mata @ kaca mata @ mata ada cermin? haa..aku rs semua pernah beli ni (kalu tipu dose wooo) especially org2 yang rabun sperti aku ni...haha..ala..org tak rabun pun beli speq per..beli speq hitam..kan2?? hehe.. actually,cermin mata dah jadi sperti nyawa aku selain handphone. kalo lah cermin mata hilang atau tiada di atas btg hidung ku ini..rasa hidup ini kelam bak diselaputi kekabus kekabus Genting Highland tuuu..hoho...
al kisahnya...aku dah pakai speQ sejak skolah rendah lagi rasanya time darjah 5 kot..mana taknya...duk blakang kat dlm kelas..tak nampak..nak duk depan tak bleh..tinggi terlebih berbanding kawan-kawan yang lain..huhu...bila cikgu suh salin nota dari papan hijau  @ hitam..terpaksa lah tiru tgok kawan sebelah...nak tak nak kene la beli jugak atau pakai jugak kaca mata tu...belilah kat kedai spek kwn abah aku...hurm..biasala..zaman dulu kala..spek bulat2..bukan mcm skrg nie..mcm2 design ade..mcm2 kaler..dulu2 ada kaler gold ngn silver je...haha...klakor lak rasenye bila tgok ic / kad pengenalan masa darjah 6 dlu.dah ada rope makcik2 la plak..haha...tah apa pasal lah  aku tak bukak cermin mata time tu ek.haishhh...~
korang ingat senang ke nak beli speq ni ha? susah taw...korang kene pilih bebetol supaya fix dgn muka korang..ada muka yg seswai ngn speq bulat ada yg seswai ngn speq  bersegi. ada yg suke kecik ade yg suke besar..tak kisahla memane pon yg penting seswai ngn muka korng okayh.
aritu ada la pegi kedai speq igt nak tuka speq la kan..sbb rasa nak tuka la kan..muahaha... masukla satu kedai ni...ape lagi ...aku pun try la speq2 yg ada kat situ..tp bajet sampai 500 jela..hui...speq mahal jgk tau u olss...paling mahal paling lawa la...huhu..so aku pun try la try n try sambil capture beberapa pics..haha..lantakla owner kedai tu nk ckp apa pon...



speq ni ada bingkai atas bawah...tak pernah beli lagi mcm nie..tp nmpk ok jgk...tp agak besar speq ni untuk aku kan? hurm..nextttt



hah! mcm speq aku zaman dulu2 lah! ala2 bulat bujur gitu..haha...kaler silver..tp takkan nak ulang kembali zaman silam kan? haha..next againnnn!



asal mcm pelik je nie? sampai tak sanggup menatap kamera? haha..terlebih lebar la plak speq ni ngn muka aku...tp bersegi..aku suka yg bersegi tapi tak suke lebar sgt...haish..byk songeh lak kan...

so after dah tawaf dalam kedai tu..aku pun decide...''takpelah kak...takde yg berkenan la kak..'' haha...kijam giler...aku pun berlalu begitu sahaja sambil wat2 muka hampa..tp aku tak balik ngn tangan kosong okeyh...sbb aku beli la jugak solution lens aku...kihkih...



ni speq yg aku pakai skrg..spek ni maintain lawa, kaler ungu gitu...tp gatai gak nak beli yg lain..'cik Yana..sila setia pada yg satu okayh..' cik yana: 'yela...selagi speq ni tak rosak aku tak beli lain k.'
speq ni dah berkhidmat ngn aku sejak 2 tahun yg lalu..kalu takde speq ni tak tahulah mcm mn nak study n so on....beli ngn harga tak sampai 200 hengget pon..student price, beli time offer. speq ni tahan lasak..tak pernah senget walau pernah tertido ngn my syg nie..hehe...maybe jenama Giordano kot...bak kata org..alah membeli menang memakai...

okay..muke kat bawah ni muke tanpa speq..korng nilai lah sendiri.. eh jgn...korg tgok jela k..bye!



2 comments:

k.i.w.i said...

pakai binocular je.ehe

yana said...

hahaha...naya je tu kiwi

awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..