KLIK DI SINI!

Thursday

assalamualaikum...wah...esok dah raya haji....atau raya korban atau turut dikenali sebagai raya aidiladha....
selamat hari raya aidiladha kawan2....syahdunya dengar takbir nanti....

esok... semua lembu kambing n segala bagai haiwan yang layak untuk disembelih akan disembelih..ish...bagus betol mereka itu..terpaksa mengorbankan diri untuk kita umat manusia beragama Islam...
harap2 esok bila balik kampung dpt tengok org kampung sembelih lembu lagi....mesti best n mengerikan...yela...sebab tgk haiwan kene sembelih..sakitnyer...huhu...

biasanya raya haji pg2 mesti balik kg...kg tak jauh sgt pon..dkt jgk dgn umah...tp raya haji kat tmpt yana takdela semeriah raya aidilfitri...org kate raya haji ni lebih meriah kat pantai timur..tgkla..kalo berkesempatan..nak jgk sambut dekat sana..nk tgk sket meriah yang mcm mana la kat pantai timur tu..hehe...

biase nak sambut raya ni mesti kene masak sedap2 n banyak2...mlm raya dah ade kat dapur tolong mama masak....pagi2 esok siap packing nak bawak balik kg jer...bila dah balik kg...banyak tol makanan...opah masak..mama masak..makcik masak...bila dah banyak tgn yang masak tu mestila nak rasa semua makanan tu..yela...bila lagi nak rasa masakan mcm tu...hari2 biasa jarang dpt makan mcm tu..hehe...

ish..tapi kali ni takleh makan bnyk2 yer cik yana..awk kene control yer..nnt saket peroot sape yg susah?? diri sendiri jugak yg susah... nnt kalo gemook sape yang payah?? diri sendiri jugekkkzzz....hehe....dah set dlm mind...makan bila laporrr....n makan sampai kenyanggsssss....


kepada sape2 yang tak balik kg tu..jangan bersedih...banyak aktiviti yang boleh diisi..pergi masjid ke..pergi tolong org sembelih korban ke...pergi jenjalan ker..takpun duduk diam2 kat umah ek... jgn nakal2!!!

No comments:

awek2 canteq, abang2 ensem...Meh Tinggalkan Jejak Blog eaaa..senang i nak follow u oll..